• לטפל בעסק | שיווק למטפלים

האם הקליניקה שלך באמת עצמאית?

"השוק מוצף במטפלים ולכן אין מספיק עבודה"

שמעת את זה פעם? או שאולי... אמרת את זה פעם?

מה מיקוד השליטה שלך?

(שני רגעים של הסבר קצר וטיפה יבשושי. תכף מגיע החלק המעניין. מבטיחות :) ) במדעי ההתנהגות יש מונח בשם מיקוד שליטה, שמתייחס להרגשת השליטה, שיש או אין לאדם, על המאורעות בחייו. במיקוד שליטה פנימי - האדם מאמין כי הוא שולט בעצמו ובחייו. במיקוד חיצוני - האדם מאמין כי חייו והחלטותיו נשלטים בידי סביבתו, בידי כוח עליון או בידי אנשים אחרים.


מה נהיה? התחלתן עכשיו ללמד אותנו פסיכולוגיה?!... ממש לא.

במהלך העבודה שלנו למדנו שהמינוח הזה רלוונטי מאוד גם לעולם השיווק למטפלים.

מטפלים ומטפלות עם מיקוד שליטה שיווקי חיצוני יגידו ש:

  • אי אפשר להעלות מחירים, כי המטופלים לא מוכנים לשלם יותר / בגלל קופות החולים

  • השוק מוצף במטפלים ולכן אין לי מספיק עבודה

  • למטפלים רגשיים קשה להשיג מטופלים כי אנשים לא מוכנים להתחייב לתהליכים ארוכים ומחפשים פתרונות בזק

  • אי אפשר לבסס קליניקה על שעות הבוקר כי אנשים עסוקים ועובדים במשרה מלאה

  • קשה עכשיו בגלל הקורונה / המצב הביטחוני / המשבר הכלכלי / הבחירות....

  • ככה זה באוגוסט / בפייסבוק / בצפון / בדרום.

מטפלים ומטפלות עם מיקוד שליטה שיווקי פנימי יגידו:

  • יש הרבה אנשים שזקוקים לעזרה שלי וזה תפקידי להגיע אליהם, זה חלק מהשליחות המקצועית שלי.

  • ​המטופלים שנכונים לי יתחברו אליי בדיוק כמו שאני, בלי שאצטרך להתחפש למישהו אחר.

  • ולכן הם יתאימו את עצמם לשעות העבודה שלי (ולמיקום שלי. ולדרך שלי)

  • ברור שיש מטפלים שמאוד מצליחים. אני רוצה להיות כמוהם.

  • יש לי יכולת להגיע להכנסה שאני רוצה מהקליניקה העצמאית שלי וזה תלוי בעיקר בי.

  • אז מה אם הרוב נוהגים ככה. לי יש את הדרך שלי.

  • אין "צריכים". יש את מה שאני צריך.ה ואת מה שהקליניקה שלי צריכה.

  • יש הרבה דברים שביכולתי לעשות כדי למלא את הקליניקה שלי. מה מהם אני עושה היום?

שיווק למטפלים: מיקוד שליטה פנימי או חיצוני

אז מה הנכון ומה הטעות? האמת היא שאין פה נכון או לא נכון. שתי תפיסות העולם מתארות בצורה מדויקת חלקים של המציאות. ברור שהשוק מוצף וברור שיש הרבה אנשים שלא מוכנים לשלם / להגיע בבוקר / להתחייב לתהליך ארוך. אבל גם ברור שיש המון אנשים שמאוד זקוקים לעזרה שלך ויהיו מוכנים לשלם עליה הרבה כסף ולהתאים את עצמם לשעות ולדרך שלך - אם רק תהיה להם אפשרות ונגישות להגיע אלייך.

הניסיון שלנו לימד אותנו שבסופו של דבר, הרוב תלוי בנו. מה שקורה בעולם, בחוץ ובשוק באופן כללי - אולי לא בשליטתך, אבל הבחירות שלך כן. וזה עושה את כל ההבדל.

אנחנו יודעות ורואות שמטפלים שמבינים את זה ולוקחים אחריות על קידום הקליניקה שלהם, מגלים שבדיוק באותה מציאות חיצונית ניתן להגיע לתוצאות אחרות לגמרי.

ראינו את זה בצורה מובהקת במשבר הקורונה, מטפלים שונים התמודדו עם מציאות זהה ויצאו מהמשבר בצורה שונה לגמרי.

מטפלים ומטפלות עם מיקוד שליטה חיצוני אמרו: יש מגבלות שלא מאפשרות לי לעבוד, יש סגר, מטופלים חוששים לבריאותם, מלא אנשים פוטרו והמצב הכלכלי הורע, הממשלה לא יודעת לטפל במשבר...

לעומתם, מטפלים ומטפלות עם מיקוד שליטה פנימי שאלו: איך אפשר להמשיך לטפל תחת המגבלות? מה אני יכולה לעשות כדי להמשיך להיות שם בשביל המטופלים שלי שזקוקים לי עכשיו יותר מתמיד? מה עוד אפשר למכור בקליניקה שלי בתנאים הנוכחיים? איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים למצב? יש המון אנשים שזקוקים לעזרה דווקא עכשיו - מה אני יכולה לעשות כדי לעזור להם?

לכן, בסופו של המשבר, ראינו קליניקות שנסגרו ומטפלים ומטפלות שההכנסה שלהם נפגעה משמעותית, ומצד שני, באותו תחום טיפול בדיוק, ראינו קליניקות פורחות ומלאות, מטפלות ומטפלים שהרוויחו הרבה יותר מבעבר ואפילו עסקים ומיזמים טיפוליים חדשים שקמו והצליחו.

איך זה יכול להיות? חלק גדול מזה קשור לגישה. למיקוד השליטה.


מה שיהפוך את הקליניקה שלך לעצמאית זו לא הגדרת העסק ברשויות המס, אלא עד כמה התודעה שלך היא תודעה עצמאית, עם מיקוד שליטה פנימי. אז אם זיהית שיש לך קושי בנקודה הזו ורצון לקחת את המושכות לידיים שלך וללמוד איך להוביל את הקליניקה שלך למקום שבו היית רוצה שהיא תהיה - אפשר להתחיל ממש עכשיו, בקורס הדיגיטלי שלנו "לטפל בשיווק" - קורס פרקטי ללמידה עצמית שכולה בידיים שלך.