• לטפל בעסק | שיווק למטפלים

איך לחסוך זמן בשיווק קליניקה

עודכן ב: לפני 5 ימים

נתחיל בזה שאנחנו לא יכולות לגלות לך איך את להגדיל את הקליניקה בלי לשווק בכלל.

פשוט כי אין דבר כזה.

אבל כן חשוב לנו להגיד שיש לא מעט דרכים שיאפשרו לך לצמצם את כמות הזמן המושקע בשיווק.

כי, בסופו של דבר, שיווק הוא אמצעי ולא מטרה. והשאיפה היא תמיד להשקיע כמה שפחות זמן לשיווק, כדי להקדיש כמה שיותר ממנו למימוש השליחות הטיפולית שלך ולדברים אחרים שחשובים לך.

אז איך אפשר לחסוך זמן בשיווק? 1. לטפל בלמידה: זה אולי נשמע בנאלי, אבל זה סופר חשוב. פעם אחר פעם אנחנו פוגשות מטפלים שמבזבזים אין ספור שעות על שיווק לא אפקטיבי, שנובע מחוסר הכרות עם הערוץ השיווקי ופועלים בשיטת העתק-הדבק (רואים מה אחרים עושים ומחקים אותם). זו אחת התופעות הנפוצות והמתסכלות ביותר בעולם השיווק למטפלים.


לכן, ההמלצה החמה שלנו: בחרת ערוץ שיווקי - זה הזמן ללמוד איך להשתמש בו.

לכל ערוץ שיווקי ישנם כללים ולוגיקה פנימית. לשווק 'על עיוור' בלי ללמוד קודם איך לעשות את זה, דומה ללטפל בלי ללמוד קודם. איך לומדים? מוצאים אנשי ונשות מקצוע שמתמחים בערוץ השיווקי הזה, מתחילים לעקוב אחריהם, קוראים, צופים או מקשיבים לחומר מקצועי שלהם ולוקחים הדרכה מסודרת (סדנה / קורס / ייעוץ אישי ממוקד). חשוב גם לקחת בחשבון שידע שיווקי הוא דינמי, בטח בכל מה שקשור לערוצים דיגיטליים, ולכן חשוב להתעדכן כל הזמן. כדאי להתרגל להשקיע באופן שוטף בשדרוג ושכלול הידע השיווקי שלך.


2. לטפל בתכנון: אחת הדרכים הנפלאות לבזבז את הזמן שלך היא לשווק בלי תכנון. כשפועלים באופן לא מתוכנן ויורים לכל הכיוונים תוך כדי תנועה, העשייה השיווקית הופכת למסורבלת וגוזלת משאבים רבים. מחקרים מראים, פעם אחר פעם, ששעה אחת של תכנון חוסכת, בממוצע, 4 שעות עבודה. זה המון זמן שאפשר להשקיע בדברים אחרים לגמרי.

אז מה עושים? מתחילים לבנות תכנית עבודה שיווקית. היא לא חייבת להיות מאוד מפורטת או מורכבת. אבל חשוב להגדיר בה, קודם כל, את המיקוד השיווקי שלך:

  • מי קהל היעד שלך

  • מה המוצרים / שירותים שצריך לשווק בתקופה הקרובה (יש הבדל גדול בין שיווק שעות קליניקה לשיווק קורסים, למשל)

  • מהם ערוצי השיווק העיקריים שלך

  • מהן הפעולות המתוכננות בכל ערוץ ומתי עושים אותן (תדירות על ציר הזמן)

ככל שמשקיעים יותר זמן בתכנון - חוסכים יותר זמן ביישום.

שיווק למטפלים: ברכות למטופלים
שיווק למטפלים: איך לשווק פחות

3. לטפל בבחירת ערוצי השיווק:

אחת הסיבות העיקריות לשיווק לא אפקטיבי שגורם לבזבוז זמן - היא בחירה בערוצי שיווק לא מתאימים. כאלה שגורמים לך להשקיע המון משאבים ולקבל מעט תוצאות.

המפתח הוא לבחור ערוצים ופעולות שיווקיות שמאפשרות לך לעבוד מתוך אזור הנוחות שלך - עם החוזקות והחולשות שלך ולא נגדן.

איך עושים את זה?

מתחילים בזיהוי ומיפוי הפעולות השיווקיות שיותר קלות לך ואלה שיותר מורכבות.

אם, למשל, כתיבה קשה לך וגוזלת ממך הרבה זמן ומאמץ אין מה להתעקש להמשיך לכתוב מאמרים או בלוג. במקום זה אפשר לבדוק מה יותר קל לך. אולי למשל הרבה יותר קל לך לדבר מול קהל ואז יתאים לך שיווק באמצעות זומים / הרצאות. ואולי בכלל נוח לך יותר להעביר תוכן בהקלטה קולית ואז שווה לך להמיר את הבלוג לפודקאסט.

כלל האצבע הוא מאוד פשוט: תמיד לעבוד מתוך מה שקל ונוח, מה שמאפשר להביא לידי ביטוי את החוזקות שלך ולזכור לכבד את החולשות.



4. לטפל בבקרה: חשוב לזכור לבדוק אחת לתקופה את רמת האפקטיביות של השיווק שלך, בפועל. בדיקה כזו לפעמים מגלה שיש ערוצים או מהלכים שיווקיים שהם גזלני זמן ואנרגיה שלא לצורך.


מה בודקים?

  • מאיפה מגיעים המטופלים שלך? אנחנו ממליצות לבדוק מאיפה מגיע כל מטופל ורצוי מאוד גם לתעד את זה ברשימה מסודרת של מטופלים וערוצי השיווק שדרכם הם הגיעו.

  • איך מנוצל זמן השיווק שלך? כלומר כמה שעות השקעת, בפועל, בכל ערוץ שיווקי.

  • האם יש הלימה בין כמות הזמן שהושקעה בערוצי השיווק השונים לבין התוצאות (כמה מטופלים הגיעו בפועל דרך אותו ערוץ שיווקי)? האם יש מצב שהשקעת הרבה זמן בערוץ שרמת האפקטיביות שלו נמוכה יחסית? ואם כן - האם יש ערוץ שדורש פחות מאמץ ומביא כמות גדולה יותר של מטופלים?

בשורה התחתונה:

יישום עקבי של 4 ההמלצות האלה (למידה, תכנון, בחירת ערוצים, בקרה) יאפשר לך להפוך את זמן השיווק שלך להרבה יותר אפקטיבי ולחסוך לא מעט שעות מבוזבזות.



ואם עדיין לא ברור לך איך לבנות שגרה שיווקית אפקטיבית

אנחנו יכולות לעזור מזמינות אותך להצטרף אלינו לתוכנית הליווי 'לטפל בשיווק' שם נלמד אותך צעד אחר צעד איך לשווק את הקליניקה שלך במינימום מאמץ ומקסימום נינוחות.


מקוות שנתראה בקרוב,


פולינה וג'וי