top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק למטפלים: מי צריך אתר לקליניקה?

עודכן: 16 באפר׳

(וגם: מה ההבדל בין ערוץ שיווק לאמצעי שיווק)

"אז תגידו - באמת צריך אתר לקליניקה שלי? מטופלים אשכרה מגיעים דרך האתר?"

כמעט בכל שבוע עולה השאלה הזו, בגרסה כזו או אחרת בקבוצת קהילת המטפלים שלנו.

והחלטנו שהגיע הזמן להתייחס אליה.


אבל קודם - 60 שניות על ההבדל בין אמצעי שיווק וערוץ שיווק (ולמה זה בכלל קשור לבניית אתרים).


ערוץ: דרך, נתיב, מסלול // אמצעי: כלי להשגת מטרה (הגדרה מילונית)

ובהקשר השיווקי:

● ערוץ שיווקי: דרך באמצעותה אפשר לפתח, לאורך זמן, מערכת יחסים עם המטופלים הפוטנציאליים שלך. בדרך כלל כדאי שיהיה יותר מערוץ שיווקי אחד לכל עסק, אבל לא כדאי להתפזר על יותר מדיי ערוצים. מה שמאפיין ערוץ שיווקי זה שהוא תהליכי, לוקח זמן, מצריך השקעה תמידית, ומהווה חלק מהיום-יום ומהשגרה השיווקית בקליניקה. למשל: שיווק מבוסס מערכות יחסים כמו פל"א אקטיבי, שיתופי פעולה ונטוורקינג, שיווק מבוסס תוכן כמו בלוג, ניוזלטר, מאמרים או תוכן מצולם בוידיאו, שיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם.


● אמצעי שיווקי: הוא כלי שבו אנחנו משתמשים במסגרת ערוץ שיווקי כלשהו, בהתאם למטרות המוגדרות שיש לנו באותו ערוץ. מה שמאפיין אמצעי שיווק זה שהוא משרת צורך נקודתי, מצריך השקעה חד-פעמית ואינו עומד בפני עצמו. מה זה אומר?

אם, למשל, בחרת לשווק באמצעות נטוורקינג (ערוץ שיווקי) כדאי שיהיה לך אמצעי שיווקי מודפס כלשהו לחלוקה כמו כרטיסי ביקור או גלויות. אך כרטיסי הביקור שעיצבת והדפסת אינם עומדים בפני עצמם והם חסרי משמעות אם אין לך ערוץ שבו אפשר לחלק אותם. ואם בחרת לשווק בפייסבוק (ערוץ שיווקי) - כדאי שיהיה לך דף עסקי ואולי גם דף נחיתה מחוץ לפייסבוק (אמצעי שיווק) כדי לאפשר הרשמה / תשלום (אם זו אחת המטרות שלך). אך דף הנחיתה הוא חסר משמעות בפני עצמו - אם אין לך קמפיין או מהלך כלשהו שיביא אליו תנועה של גולשים ואם אין לך מטרה קונקרטית שעבורה הוא נוצר. ואם בחרת לשווק באמצעות תוכן ברשת (ערוץ שיווק) - רצוי שיהיה לך אתר (אמצעי שיווק) כדי לרכז אליו את התנועה שתגיע מתוך או לקראת קריאת תכנים שלי. אבל האתר המוצלח והמהמם ביותר הוא כמעט חסר משמעות אם אין לי פעילות תומכת בערוצים שיווקיים תהליכיים שיביאו אליו תנועה חדשה מדי יום.

וכן, זה רמז מקדים לשאלה - האם כדאי להקים אתר לקליניקה. מיד נחזור לזה.


טוב חפרתן. למה זה בכלל חשוב להבין את ההבדל בין אמצעים לערוצים? כי הנטיה הטבעית של רוב העצמאים (לא רק במקצועות הטיפול) היא לרוץ ולהשקיע קודם כל באמצעים - להדפיס כרטיסי ביקור, פליירים ומגנטים, לבנות דפי נחיתה, להירשם למערכת דיוור, לפתוח דפי פייסבוק וגם... לבנות אתר. מה שגורם הרבה פעמים להשקעת משאבים (כסף, זמן, מאמץ) במקום הלא נכון, מוקדם מדיי.

בניגוד לנטיה הזו, אנחנו ממליצות קודם כל לבחור את ערוצי השיווק שבהם יש לך כוונה לפעול לאורך זמן - ורק אחרי בחירת הערוץ השיווקי, לבדוק איזה אמצעים, אם בכלל, צריך כדי לפעול בערוץ הזה וליצור מערכות יחסים.


אז לפני שבוחרים ערוץ שיווקי, אין שום סיבה לרוץ ולהשקיע באמצעים שיווקיים. חבל על הזמן, המאמץ, הכסף ובעיקר התסכול מלהיתקע עם ארגז של פליירים שאין לך איפה לחלק, או אתר שעבדת עליו ממש קשה אבל אף אחד לא מגיע אליו.


אתר אינטרנט לקליניקה שלך
אתר אינטרנט לקליניקה

ועכשיו חזרה לשאלה:

האם להקים אתר אינטרנט לקליניקה שלך?

כמו שכבר הבנת, המפתח לשאלה הזו מתחיל בהבנה שאתר הוא לא ערוץ שיווקי בפני עצמו, אלא אמצעי שיווקי.

אתר סטטי, כשלעצמו, יכול לשמש אותך לבניה ולחיזוק של הזהות המקצועית והשיווקית שלך (תדמית ומוניטין) ולהשלמת מידע לאנשים שמגיעים אליו דרך ערוצי שיווק אחרים (למשל המלצה מפה לאוזן, הפניה של קולגה, דרך שת"פ או דרך נטוורקינג, הכרות מפייסבוק וכו).

מה זה אומר "אתר סטטי"? זה אתר שמציג רק את המידע המקצועי והשיווקי עלייך ועל הטיפולים שלך ואין בו אזור של תוכן דינמי שימושי (כמו בלוג, סרטונים או מאמרים שמתעדכנים בתדירות גבוהה). לאתר כזה, אין סיכוי שיגיעו אנשים שלא מכירים אותך או שמעו עלייך דרך ערוצים אחרים.

זה לא אומר שאתר כזה הוא מיותר או לא טוב. הוא יכול לשמש אותך מצוין בתנאי שברור לך שזו המטרה שלך בהקמתו - ליצור אמצעי שיווקי שישלים את ערוצי השיווק התהליכיים האחרים שלך. אתר טוב, אינפורמטיבי ואותנטי יכול לחזק מאוד את ההמלצות ולהיות המרחב שבו המתעניינים הופכים למטופלים ומתקשרים אלייך בשלים ומוכנים לקבוע פגישה.

אבל האתר לא "מביא לי מטופלים"...

אנחנו נתקלות בלא מעט מטפלים שמשקיעים כספים רבים בבניית אתר תדמיתי וסטטי ומתאכזבים לגלות שהוא לא מייצר להם הפניות של מטופלים ולא מגיע אליו קהל חדש. זה די הגיוני, כי אתר תדמיתי, כמו שהסברנו, בכלל לא אמור להגיע לקהל שכזה, אם לא נעשית במקביל עבודה שיווקית עקבית ומשמעותית בערוצים אחרים.

אבל אם המטרה שלך היא אתר שיהווה ערוץ שיווקי עצמאי - כזה שיגיעו אליו גם אנשים שלא שמעו עלייך מעולם ודרך האתר יפתחו איתך מערכת יחסים - צריך לתת להם סיבה להגיע. הסיבה הזו היא התוכן הדינמי (השימושי, בעל הערך, לא השיווקי) שיכלול האתר: מאמרים, בלוג, סרטונים, מתכונים, תרגילים, סיפורי מקרה, שאלונים, מדריכים, טיפים ועוד ועוד. ככל שהאתר יכלול יותר תוכן מהסוג הזה וככל שהתוכן יתעדכן לעתים קרובות יותר - כך תגדל האפקטיביות של האתר בחשיפה לקהל חדש, באמצעות גוגל ובאמצעים אחרים שבהם התוכן הזה יופץ (רשתות חברתיות, מיילים).

ולכן, לפני שהולכים להשקיע הרבה כסף ומאמצים בבניית אתר שווה לבדוק מה המטרה שלך בבניית אתר והאם הוא מתאים להשגת המטרה זו.

 

אז לא הבנתי. כדאי או לא כדאי לבנות אתר? התשובה היא - תלוי.

למעשה, אין אף ערוץ או אמצעי שיווקי שהוא כדאי או לא כדאי / עובד או לא עובד / טוב או לא טוב. הכל תלוי בך - באסטרטגיה השיווקית שלך, בקהל היעד שלך, בפעולות השיווקיות הנוספות שלך.

אפשר להסתדר מעולה בלי אתר ואפשר בזכות אתר טוב ומדויק למלא את הקליניקה ולצבור מוניטין. הכל תלוי בך.




bottom of page