top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

אתר למטפלים ולמטפלות

עודכן: 16 באפר׳

לטפל בערוצי השיווק: על אתר אינטרנט כערוץ שיווקי למטפלים, עם הגר אשחר-ניר


חלק חמישי (ואחרון בינתיים :) ) בסדרת הבלוגים שלנו שחוקרת את השאלה: איפה אפשר לשווק קליניקה? סדרת ראיונות עם אנשי ונשות מקצוע מעולים ומעולות שאנחנו אוהבות במיוחד. בפוסטים הקודם הכרנו את עולם הבלוגים, את עולם השיווק במיילים, את רשת האינסטגרם ואת עולם הנטוורקינג. והפעם, נדבר על נמל הבית, בסיס הנוכחות שלנו ברשת - אתר אינטרנט ונבדוק האם בכלל מדובר בערוץ שיווקי או במשהו אחר. כדי לברר את הסוגיה לעומק, אנחנו מארחות את הגר אשחר ניר, האישה והאגדה, בעלת הסטודיו למיתוג ועיצוב Curley Black שבו נולדו בשנים האחרונות מאות אתרים.

הדר אשחר-ניר, אתר למטפלים / צילום: צביקה גולדשטיין

אז מה זה Curley Black? ולמי שלא מכיר (יש כאלה?) מי זו הגר? אז נעים מאוד למי שלא מכיר :) קוראים לי הגר שחר-ניר ואני אדם שמטייל בין הויז'ואל למילים. אני מתאהבת בקולות ובצלילים. ועיצוב על כל גווניו, הוא האוויר שלי לנשימה.

אני מעצבת ויזמת בנשמתי והבעלים של סטודיו Curly Black למיתוג, עיצוב אריזות ועיצוב חווית משתמש. יש לי צוות משובח ומוכשר שעושה ניסים ונפלאות ולקוחות מכל מגוון קשת התחומים.

אני מאמינה שעיצוב הוא כלי לייצר עולם טוב יותר וזה גם החזון הכי גדול שלי. שכל מה שיוצא תחת הידיים והעיניים שלי יזיז משהו קטן בעולם. בין אם הוא אג'נדה גדולה ובין אם הוא חלקיק או טיפה בים.

כחלק מהחזון אני מאמינה שמעבר לעיצוב חשוב להעביר את הכלי הזה הלאה ואת זה אני עושה כמרצה. גם באקדמיה וגם בקורסים פרטיים למעצבים ומעצבות גרפיות ואנשי תוכן וככה אני משפיעה את הדור הבא של העיצוב.

עיצוב הוא אף פעם לא רק עיצוב. הוא תמיד גם סיפור. אני כותבת בלוג שרובו מקצועי. אני כותבת בו על מערכות יחסים בין מותגים לקהלי יעד. נותנת טיפים למעצבים על תהליכי עבודה ומדי פעם גם משחילה כמה פוסטים מחיי האישיים.

ויותר מהכל אני אשה של איש אחד שאני אוהבת במיוחד ואמא לתאומים שהגיעו אחרי הרבה שנים כואבות פיזית ונפשית והם הצחוק והאור והשמש של חיי.


איזה כיף שאת איתנו. נתחיל בשאלה הכי מהותית - חייבים אתר? אתר בכלל מתאים למטפלים כערוץ שיווקי? אני אתחיל מזה שלבעלי עסק, בכל תחום, חשוב שיהיה ערוץ שיווקי כלשהו. עולם השיווק היום מפותח, דינמי ונותן המון אפשרויות. אני מאמינה שכל עסק זקוק לערוצים שייטיבו עמו, שיהיו נוחים לו לתפעול, שבעליו ירגיש, או תרגיש שליטה ונוחות והכי חשוב, בבית.

ההבדל הגדול בעיניי בין אתר לבין כל שאר ערוצי השיווק, מבלי לגרוע מאף אחד מהם, הוא שאתר מאפשר בצורה ממוקדת ומהירה לקבל מידע אודות העסק והאדם שמאחוריו. אתר הוא בית. אתר נמצא ברשת ומהווה כרטיס ביקור לקהל פוטנציאלי שרוצה לקבל פרטים נוספים.

זה נכון שאנשים אוהבים לקבל המלצה על מטפל ושפה לאוזן הוא השיווק הכי אמין שיש. אבל מה קורה אחרי שמקבלים המלצה? לרוב, מקבל או מקבלת ההמלצה ילכו לגוגל ויעשו חיפוש על השם. למה? כי אנחנו אנשים שזקוקים לקבלות ולהוכחות. אנחנו רוצים לדעת שאנחנו בידיים בטוחות.

כשיש למטפל או מטפלת אתר, יש להם ערוץ שיווקי פרטי, שאינו תלוי בגורמים חיצוניים, השליטה נמצאת בידיים שלנו, ההחלטה מה לשים בפרונט נמצאת בידינו. וזה המקום בו אפשר וחשוב לחזק את התדמית ולספר את הסיפור.

אתר כערוץ שיווקי חשוב להרבה סוגים של עסקים. עבור מטפלים שהאינטראקציה בינהם לבין מטופליהם כה קרובה ואינטימית בעיניי חשוב כפליים כדי לתת מספיק ביטחון לקהל מי עומד מאחורי השם. למשל מה הן החוזקות שלו או שלה. מה הם סיפורי הצלחה שלו או שלה. מי הממליצים. מה הנסיון והותק.

בשורה התחתונה, זהו ערוץ חופשי, בו ניתן לשים במרכז את האג'נדה, היכולות, השירותים, בצורה מאורגנת ומסודרת ולתת לקהל להחליט אם זה המקום והאדם המתאים. זו אינטראקציה בלתי תלויה והיא מסננת את הקהל הנכון והמדויק למטפלים כאשר ההשקעה היא חד פעמית ועובדת לטווח ארוך.



שכנעת אותנו. אבל איך עושים את זה נכון? אנחנו שומעות המון מטפלים מאוכזבים אחרי שהקימו אתר ומרגישים שהם לא מחזירים את ההשקעה.

מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להקים אתר?

ההמלצה הכי משמעותית שלי למטפל או מטפלת הרוצים להקים אתר, היא קודם כל לעשות.

מה זה אומר? זה אומר שאנחנו חיים היום בעידן דינמי שמשתנה מהר מאוד. עולם הדיגיטל הוא אחד התחומים היותר משתנים ולכן התפיסה שהכל צריך להיות מושלם, מוטעית בעיניי. אני מאמינה שיותר חשוב לעשות ולהתקדם כדי להיות עם אתר פעיל באוויר מאשר להגיע למושלמות. להיות נוכחים. להימצא בגוגל. לתת לקהל את האפשרות להגיע אלינו.

הנוכחות חשובה יותר מהשלמות. את השלמות אפשר להמשיך ולשפר כל הזמן ואפילו יותר נכון לעשות את זה כשהאתר כבר באוויר ואנחנו יכולים לקבל פידבק ממשתמשים אמיתיים. (הערת המערכת: כל כךךךךך מסכימות עם זה. עובדים תמיד עם מה שיש כאן ועכשיו, לא מחכים למושלם, כי אין כזה)


טיפ נוסף:

אני רואה המון מטפלים שמתעכבים על חומרים כמו תמונות טובות, כמו כתיבת טקסטים.

אתר הוא ערוץ שיווקי שמטרתו מעבר לשיפור התדמית, יצירת ערוץ שמכניס כסף. מי שמרגישים כי התמונות והטקסטים עוצרים אותם מלהתקדם, השתמשו באנשי מקצוע. הוציאו את הכתיבה החוצה, קחו צלם או צלמת שייעשו עבורכם בנק תמונות. ההוצאות האלה מוכרות במס, הן חד פעמיות והן עושות הבדל עצום בין אתר שנראה פצצה והתוכן בו מעולה, לבין אתר בינוני. אתר שנראה פצצה והתוכן בו מעולה, לרוב יביא איתו פניות נכונות וכסף שיחזיר את ההשקעה.


(הערת המערכת: אנחנו קצת חלוקות עם הגר בנושא הכתיבה ומאמינות שבמקצועות הטיפול כתיבה באאוטסורסינג היא פחות מתאימה. אבל לגמרי אוהבות לשמוע דעות אחרות :) )


ומה הטעות הכי גדולה שמטפלים (או בכלל עצמאים) עושים באתרים שלהם?

אני חושבת שהנטיה שלנו כבעלי עסקים ואולי מקצועות הטיפול במיוחד בגלל סוג האינטראקציה, היא לחשוב מהמקום של המטפל ולא של המטופל.

אני פוגשת מטפלים שעובדים עם רשימות מכולת של שירותים וטיפולים. בעוד שמהמקום של הקהל, ההבדלים בין טיפול לטיפול לא ברורים מספיק. לא בהירים לאדם הממוצע שאינו בקיא בחומר. אתר כערוץ שיווקי, אמור לעשות סדר. לייצר בהירות. לארגן את הידע, היכולות, הנסיון וסוגי הטיפולים.

אין ספק שמידע הוא סופר חשוב ושמגוון היכולות וסוגי הטיפולים גם הם חשובים. אך חשוב לזכור שקשה לקהל להעמיק. אנחנו חיים בעידן שבו הרשתות החברתיות הכתיבו קצבים מהירים ודינמיים ואנחנו כקהל, נשבינו בתרבות הגלילה.

מחקרים בעולמות חווית המשתמש מראים כי אנשים היום פחות ופחות מקליקים, כלומר לא נכנסים לעמודים פנימיים, פחות מעמיקים בתוכן ויוצאים מהר מאוד מעמודים שלא נותנים מענה מהיר למה שחיפשו. מה הקהל כן עושה - גולל, כלומר מתעניין במה שהוא מקבל כאן ועכשיו.

לכן אני ממליצה לחשוב על אתר אינטרנט בצורה שטוחה. קודם כל מה חשוב לי שהקהל שלי יראה, ובהתאמה לצמצם עד כמה שאפשר את התוכן העיקרי כך שאפשר למקד אותו לעמוד הבית. לעמוד הבית יש להתייחס, כמו אל חלון ראווה.

לייצר איזורים ברורים, להגביל את כמות התוכן, לייצר טיזינג ותקצירים שמספקים את התמונה והמכלול. ולמעמיקים שבקהל (כי תמיד יהיה אחוז מסויים מעמיק), לתת לינקים להרחבה לעמודי פנים.


זה מידע ממש ממש חשוב.

אז איך מתחילים? מה השלב הראשון אחרי שמחליטים על הקמת אתר?

השלב הכי חשוב בעיניי הוא יצירת המפרט המדוייק ביותר. בשפה המקצועית קוראים לשלב הזה "בניית עץ אתר". המשמעות היא - מה כלל הרכיבים שהאתר כולל ומה סדר החשיבות. לבנות היררכיה נכונה. האם חשוב לי יותר התדמית, המותג? ואז לשים את עצמי ואת האודות שלי בפרונט. או האם חשובים לי יותר המוצרים והמכירות? ואז המוצרים או השירותים יהיו אלה שיוצגו ראשונים.

אחרי שיודעים מה סך הרכיבים באתר ומה היא החלוקה שלהם לפרונט (עמוד הבית) ולהרחבות (עמודי פנים אם יש כאלה), הרבה יותר קל לסדר את החומרים בהתאם, לעבוד מול המעצבים, כותבי תוכן, מתכנתים.

עץ אתר, או מפרט מדוייק, הם אלה שיעזרו לכל הצדדים משלב הצעת המחיר ועד השלב בו האתר באוויר, חי ונושם.



פינת הפירגון: פירגון למטפלים עם אתר מוצלח ומעורר השראה

גילוי נאות, כל המלצותי הם מטפלים שאת האתרים שלהם אנחנו עיצבנו בסטודיו. הסיבה שאני מפרגנת להם היא כי אני חושבת שלהגיע לאתר שנראה טוב, מדבר את המטפל ומעביר את המסרים שלו, לא מספיק מעצב או מעצבת טובים, האתרים המוצלחים שיצאו תחת ידינו הם אלה שהמטפלים שלהם הם שייכים הגיעו עם הבנה של הצורך, מיקוד במסרים ובעיקר אלה שהבינו מה היא משמעות ותפקיד האתר שלהם כפלטפורמה עסקית.


יהודה לימן - מרכז לימן הנותן מעטפת טיפולית ותמיכה למתבגרים סוערים, להוריהם ולסביבתם. עם יהודה אנחנו עובדים כבר מספר שנים ורואים את הדרך המדהימה שהמרכז עושה ואת השפעתו החיובית על עולם הטיפול, כמו גם את היחס שלו לאתר כמקום מידעי, שיתופי ובית שאפשר גם להזיז בו את הרהיטים, לשנות ולהתאים את התוכן למה שקורה סביב. אחד הדברים שהכי בולטים אצל מרכז לימן, זה שלמרות שזה מרכז טיפולי, הוא מרשה לעצמו להשתמש בשפה שלא מגיעה ישירות מעולם התוכן שלו, אלא הוא מאמץ אותה והצעד הזה מבדל אותו משמעותית מכל האחרים. נוצר פה סוד של ביטוי מובהק וניכוס עולם תוכן למותג.


נגה אמיר יצחקי נגה היא מכשפה טובה וכיאה למכשפות נתבקשנו ליצור שפה שתשתלב עם המסר המסתורי, המעורר שאלות, המעז והחצוף מעט.


נורית ליבנה נורית מלווה נשים בתהליכי העצמה והתפתחות. האתר של נורית מדבר אותה. היא אדם צבעוני וזוהר במהות. היה לה חשוב ליצור שילוב בין מי שהיא למטפלת שהיא ואני חושבת שהאתר שלה מעביר את זה בצורה מצויינת.


עדי צפרירי עדי היא מטפלת בעזרת בעלי חיים ומלווה אנשים ומשפחות בפרידה מבעל חיים אהוב. כמו המקצוע הרגיש שלה, כך גם היא וכך גם האתר שלה שמשקף את סוג הטיפולים והליווים הרגישים שהיא נותנת.


 

והפרגון שלנו:

אנחנו ממש משוחדות במקרה הזה, כי הגר וצוות הסטודיו שלה מלווים אותנו כבר שנים והם אלה שעומדים מאחורי המיתוג, השפה הויזואלית והאתר של לטפל בעסק (כן, נו. האתר הזה, שבו אנחנו נפגשים עכשיו). אחרי שחווינו על בשרנו את תהליכי העומק שהם עושים בשלב המיתוג ואת הפיצוחים הגאוניים שלהם בשלב בניית האתר - אנחנו ממליצות עליהם ומפרגנות בלי סוף. חלק מבוגרי "לטפל בשיווק" נעזרו בהם בתהליכי מיתוג והקמת אתר.

את כל המידע על בניית אתר למטפלים בסטודיו Curly Black ושפע דוגמאות של אתרים למטפלים (ולא רק) אפשר למצוא כאן


bottom of page