top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

איך להשיג יותר לידים, או: המילון האלטרנטיבי לשיווק אקולוגי

עודכן: 27 בינו׳

שפה יוצרת תודעה.

וואלה? מה אתן אומרות.

טוב נו, לא באנו לחדש בזה :) אבל כן באנו לדבר על שפה יוצרת תודעה בעולם השיווק - המילים שבהן אנחנו בוחרות ובוחרים להשתמש ביחס לשיווק הקליניקה והדרך שבה הן משפיעות על התודעה וההתנהלות שלנו במרחב הזה.


להשיג יותר לידים

בעולם השיווק והמכירות ליד (lead) הוא לקוח פוטנציאלי שמתעניין בשירות או במוצר ומשאיר פרטי קשר. לכאורה, נראה שזו המטרה האולטימטיבית של כל הדבר הזה שנקרא שיווק, לא? כל משווק ומפרסם מסביב יגידו לך שתהליך שיווקי ראוי הוא כזה שמייצר לידים. אבל בתפיסת העולם שלנו, שיווק הוא תהליך של בניית תקשורת אנושית מול אנשים שזקוקים לעזרה שלך. זה שלב קריטי במערכת היחסים עם המטופלים הפוטנציאליים שלך. וכבר בשלב הזה הם לא לידים שצריך "להשיג" אלא בני אדם שמתמודדים עם מצוקה או עם קושי כלשהו. והמטרה לעולם אינה להשיג / ללכוד / לצוד / לדוג אותם, אלא לפתח איתם מערכת יחסים.


אז מהיום, אנחנו מזמינות אותך להחליף את השאלה – "איך להשיג יותר לידים" בשאלה - "איך להנגיש את העשייה והעזרה שלי לאנשים שזקוקים לה". ומתוך זה לבדוק את השיווק שלך לא רק במונחים של כמה לידים הוא מייצר, אלא במונחים של כמה מערכות יחסים משמעותיות הוא מאפשר.


לנצח את המתחרים

טוב, זה ממש בסיסי, לא? אמרת שיווק - אמרת מתחרים. כי זה ברור שמסביב יש עוד מטפלות ומטפלים וברור שאם יש לך קליניקה עצמאית, אז היא חייבת לנצח את המתחרים.


מי אמר?!

דווקא מתוך כל הנסיון שלנו בעולם העסקי והשיווקי אנחנו פשוט לא מאמינות במילה תחרות. בטח בכל מה שקשור לשיווק של קליניקה עצמאית.

כי אם הבסיס הוא בניית מערכות יחסים, על סמך אמון וחיבור אישי, אין על זה תחרות. או שהמטופלת מתחברת אלייך, או שפחות. או שהמטופל סומך עליך, או שלא. לבחירת מטפל או מטפלת אין שום קשר לתחרות. יש קשר לחיבור אישי, אמון, ביטחון.

אז נכון, יש סביבך שפע של אפשרויות ואלטרנטיבות, ואולי הקליניקה שלך עדיין לא מלאה כמו שרצית.

אבל זה לא בגלל המטפלים והמטפלות שמסביב. כי הרי יש מספיק מטופלים לכולם וההצלחה של מטפלים ומטפלות אחרים היא לא על חשבונך. אם היומן שלך לא מספיק מלא, זה לא עניין של תחרות או היעדר ביקוש, אלא כנראה בגלל שהקליניקה שלך לא נגישה, כלומר - השיווק שלך לא מספיק אפקטיבי.


ובינתיים, אנחנו מזמינות אותך להחליף את המילה מתחרים במילה קולגות להחליף את תפיסת התחרות בתפיסת חיבורים. כי בניהול נכון של מערכות היחסים שלך עם הקולגות הם אפילו יכולים להיות גורם שיעודד את הצמיחה של הקליניקה שלך. אנחנו רואות את זה קורה כל הזמן.



הכנסה פאסיבית

הפיד ברשתות החברתיות הרי מוצף באנשים שכבר עשו את זה בקלי קלות, בן לילה והם כבר מבלים בתאילנד, מתנדנדים בערסל, עם משקה הקוקוס ביד והכסף פשוט זורם להם לבנק בהכנסה פאסיבית, קלאס באפס מאמץ.

מה, לא?


אנחנו מאמינות שהמונח "הכנסה פאסיבית" הוא בעיקר מטעה וכמו כל מוצר, גם מוצרים דיגיטליים (או כל סוג אחר של מוצרים בקליניקה) דורשים השקעה, יצירתיות, מחויבות וחריצות, הן בפיתוח והן בשיווק, כדי להגיע להכנסה. כך שהעשייה היא מאוד אקטיבית והכסף, כבר ידוע, ממש לא מתגלגל על הרצפה. זה לא אומר שצריך לעבוד מאוד מאוד קשה או להתאמץ ולצאת מאזור הנוחות. אפשר וכדאי למצוא את המרחב הפרואקטיבי בתוך אזור הנוחות - זה שגם מאפשר לך להרגיש בנוח אבל גם מחובר למציאות ולא לסיסמאות וקלישאות.

כסף לא גדל על העצים? או שאולי כן

לגלות את הסוד

נו, את יודעת. הסוד, הקוד, הצופן, מפתח הקסמים - להגדלת הקליניקה, להכפלת ההכנסה, או לחיסול כאבי הגב, לריפוי מוחלט של הטראומה, למציאת בן הזוג המושלם.

אז זהו, שבעוד שעולם השיווק סביבנו רווי הבטחות לסודות וקסמים, אנחנו ממש לא מאמינות בכאלה, לא בשיווק ולא בטיפול. ובוודאי שלא ממליצות לך להשתמש בביטויים האלה בשיווק הקליניקה שלך ובכלל ממליצות להימנע מהבטחות.

ממש כמו בטיפול, גם בשיווק - אנחנו לא מאמינות בקיצורי דרך. הדרך להגדלת הקליניקה היא לא איזה סוד שמור שאנחנו בוחרות לא לספר לך כדי למכור את הקורסים שלנו. זה תהליך יסודי ומקצועי שדורש סבלנות והשקעה מתמדת. כמו בקליניקה, גם בשיווק, דווקא הניסיון למצוא טריקים או פתרונות קסם כדי לקצר את הדרך, לרוב גורם לה להיות ארוכה ומסובכת הרבה יותר, כמו שפרטנו בפוסט הזה.


לבוא לקראת המטופל

מה עם קצת הנחה, לתת למטופלת הרגשה טובה? אולי תלך קצת לקראת המטופל, ככה שלא ירגיש פרייאר. ככה זה בישראל, כולם עושים את זה. בטח יצא לך להתקל בעצות האלה, שלפעמים באות יחד עם ההמלצה לתמחר גבוה רק כדי שיהיה מרחב מו"מ ואפשר יהיה לרדת במחיר.

בבסיס המשפטים האלה נמצאת האמונה שאם נוריד את המחיר למטופל, נעשה משהו טוב ונשפר את ההרגשה שלו. ואנחנו רוצות להציע תפיסה אחרת.

קודם כל, ההמלצה שלנו תמיד תהיה לתמחר במחיר אחיד, גלוי ומדויק. כזה שמשקף בדיוק את הערך והתמורה למטופלים ומאפשר לך תגמול מכבד ופרנסה ראויה. בלי שום מניפולציות של מחיר גלוי ומחיר מתחת לשולחן, בלי לתמחר גבוה כדי לרדת נמוך. פשוט, שקוף, אמין.

שנית, בתפיסה שלנו להוריד מחיר זה לא בהכרח לבוא לקראת המטופלים. קודם כל, כי קיים קשר (מוכח מחקרית) בין תפיסת המחיר לרמת המחויבות ואפילו ההצלחה של התהליך. אבל בעיקר כי תחושה של חוסר תגמול גורמת לך להיות פחות מקצועי.ת ולתת והמטופלים שלך לא מקבלים אותך במיטבך, הם מקבלים שירות פחות טוב. כך שאם המחיר נמוך מדי, כולם יוצאים מופסדים.


והנה עוד כמה מונחים וקלישאות בשפה השיווקית שניתחנו בעבר:


 

אז לא חסרות קלישאות, סיסמאות ומונחים מעוותים שמשפיעים על התודעה שלנו גם בעולם השיווק. אבל חשוב לנו להגיד שיש שיווק אחר. שיווק מכבד, נעים, אקולוגי, נקי ממניפולציות ואגרסיביות, כזה שתואם את האתיקה המקצועית והאישית שלך ולא מכפיף אותך לכללים ו'צריכים' שלא מרגישים לך בנוח.

והשיווק הזה הוא לא סוד, אלא תפיסת עולם ופרקטיקה מסודרת ותהליכית, שאנחנו מלמדות מטפלות ומטפלים שרוצים להנגיש את הקליניקה ליותר מטופלים בדרך האותנטית והייחודית שלהם. מזמינות גם אותך להצטרף אלינו ולצאת איתנו למסע הקרוב, כדי לגלות את הדרך שלך.




bottom of page