top of page
  • לטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק קליניקה: דרושה מטפלת תותחית במחיר שפוי

עודכן: 14 בינו׳

כולנו נתקלות ונתקלים בפוסטים מהסוג הזה ובכלל בהתייחסות לא עניינית לנושא המחיר. כל הסיפור הזה של מחיר הזוי / שפוי / מתחשב / סביר / קורע / הוגן / חזירי / נוח... תארים כאלה ואחרים שמתייחסים למחיר באופן אמוציונלי.

הרבה פעמים נפגוש את זה מצד המטופלים ("מחפש פסיכולוג מעולה במחיר שפוי") או כפידבק על המחיר שלנ, גם בקרב קולגות ("מחיר הזוי"). אבל בינינו, לא מעט פעמים גם לנו יש נטייה לחטוא בהתייחסות כזו למחיר. גם בקהילת המטפלים שלנו אנחנו נתקלות לא מעט פעמים בהתייחסות למטפלים מסוימים שהם "עושקים את המטופלים" במחיר, או שהמחיר הוא "חזירי", לא מתחשב, מנצל ומדברים על מחירים נוחים, הוגנים, מתחשבים, נמוכים, סבירים.

למעשה יש פה עיוות. כי אם יש מחיר שפוי, זה אומר שמי שמתמחר אחרת הוא... לא שפוי. ואם יש מחיר סביר, אז מטפלות שמתמחרות באופן אחר נוהגות בצורה בלתי סבירה. וזה לגמרי לא נכון. ובעיקר מאוד מאוד אינדיבידואלי. הרי מה שנוח, סביר והוגן בעיני מישהו אחד, יהיה יקר, מופרז ולא נוח בכלל בעיני מישהי אחרת. זה תלוי תרבות, מיקום גיאוגרפי, מצב סוציו-אקונומי ובעיקר בעיקר תלוי בסדר העדיפויות האישי. שלנו, כמו גם של המטופלים שלנו. יש מי שעבורו לשלם 800 שח על נעלי ריצה זה לגמרי סביר ויש מי שזה נראה לו הזוי לחלוטין. יש מי שברור לה שהכי חשוב להשקיע בבריאות המשפחתית ותשמח ללכת למטפלת פרטית ולשלם ממיטב כספה ובשפע ויש כאלו שעבורם לשלם על טיפולים באופן פרטי כשאפשר לקבל את זה חינם או באופן מסובסד בקופת החולים, זה פשוט בזבוז כסף.


אז אם הכל יחסי ומאוד אישי - איך אפשר להחליט עבור אדם אחר מה הוגן ומה שפוי?

הרי המחיר הוא בסך הכל עוד פרט מתוך מכלול הפרטים של ההצעה שלנו למטופלים. כשאנחנו מוכרים טיפול, יש בהצעה שלנו המון המון מרכיבים - מהות התהליך, מה הוא כולל, איך הוא בנוי, איזה ערך ותועלת הוא נותן, איך זה עובד, מקום, זמן... וגם מחיר. להגיד על מחיר שהוא הזוי או שפוי, זה כמו להגיד על טיפול בבאר שבע שהוא במיקום הזוי או שפוי, או על העובדה שהפגישה מתקיימת בשעה חמש בימי רביעי שזה זמן הזוי או שפוי.


נכון שזה נשמע לא שייך? ברור שלחלק מהאנשים זה יהיה רחוק ולחלק קרוב.

לחלק זה יהיה מוקדם ולחלק מאוחר.

לחלק זה יהיה ארוך ולחלק זה יהיה קצר.

ויש את אלה שזה יתאים להם בול. אז כן, אם אני גרה בקרית שמונה זה כנראה הזוי עבורי להגיע לטיפול בבאר שבע. אבל זה לא שהמיקום עצמו הזוי, אלא זה הזוי עבורי. ואף אחד לא חושב שמטפלת שמגדירה שהיא לא עובדת בשעות הערב היא מטפלת לא הוגנת. גם אם יש מטופלים שיכולים להגיע לטיפול רק בשעות הערב.


המחיר הוא בדיוק אותו הדבר. הוא לא גבוה או נמוך (ביחס למה?) ובטח לא "הוגן" או "לא הוגן" (כלפי מי?), הזוי או שפוי. המחיר הוא פשוט המחיר. וכמו כל פרט מידע אחר, ההתייחסות אליו היא בעיני המתבונן.


שיווק למטפלים - דורשה מטפלת תותחית במחיר שפוי
מחיר לא שפוי

ההתייחסות הלא עניינית הזו לכסף, לא באה לידי ביטוי רק בקביעת מחיר הטיפול, אלא בעוד ממשקים כספיים בקליניקה.

יש מטפלות שיגבו תשלום על ביטול של פחות מ-24 שעות מראש ויש מטפלות שיאפשרו לבטל טיפולים גם ברגע האחרון. זה לא הופך אותן למתחשבות או הוגנות יותר, זה פשוט הופך אותן למטפלות שזו מדיניות הביטולים שלהן. כנ"ל לגבי גביית התשלום ממטופלים - יש מטפלים שיגבו תשלום במרוכז בסוף החודש לאחר קיום כל הפגישות ויש מטפלים שיגבו את התשלום מראש, עוד לפני הפגישה. גם הם לא חזירים או לא מתחשבים, זו פשוט מדיניות התשלומים שלהם.


אז איך לא להיות מטפלת חזירה? בסופו של דבר, המטופלים שהתהליך, הגישה, המיקום, הזמן, המחיר, מדיניות התשלומים והביטולים שלך וכו' מתאימה להם – הם המטופלים המתאימים עבורך. ואלה שעבורם המחיר גבוה מדי, שלא מתאים להם להגיע לבאר שבע, או לשלם מראש על פגישה - הם פשוט לא קהל היעד שלך כרגע. וזה לא קשור להזוי / שפוי / חזירי / הוגן.


שפה מייצרת תודעה. לכן, ברגע שנפסיק להתייחס לעצמנו במונחים האלה, או לשדר למטופלים שלנו את המונחים האלה, ברגע שננקה מהשיח את הטרמינולוגיה הזו - נגדיל את הסיכוי שגם תפיסת הקהל תשתנה.

בדיוק בגלל זה, חשוב להגדיר את תנאי העבודה שבחרת עבורך בשפה עניינית, לזכור שלא משנה מה יהיה המחיר שלך - תמיד יהיו אנשים שעבורם הוא גבוה מדי וגם כאלה שעבורם הוא נמוך מדי. וזה בסדר גמור, הם פשוט לא המטופלים שמתאימים לך.

אבל איך אפשר להגיע למטופלים שכן מתאימים לי?

זה כבר ממש לא קשור למחיר שלך, זה קשור לשיווק שלך. אם השיווק שלך לא מגיע למטופלים הנכונים והיומן שלך לא מלא, אם מצאת את עצמך ביותר מדי התמודדויות עם "מחיר שפוי" - אנחנו יכולות לעזור לך לקדם את הקליניקה שלך למקום אחר לגמרי. תכנית "לטפל בשיווק" יוצאת לדרך ממש בקרוב, עם קבוצה של מטפלות ומטפלים בדיוק כמוך.


ובינתיים המשך קיץ שפוי (כי קיץ, כידוע, באופן אובייקטיבי לחלוטין, הוא בלתי שפוי!)


ג'וי ופולינה





bottom of page