top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

נטוורקינג למטפלים

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

לטפל בערוצי השיווק: על נטוורקינג ומעגלים עסקיים כערוץ שיווקי למטפלים, עם משה חרלופסקי


חלק רביעי בסדרת הבלוגים שלנו שחוקרת את השאלה: איפה אפשר לשווק קליניקה? סדרת ראיונות עם אנשי ונשות מקצוע מעולים ומעולות שאנחנו אוהבות במיוחד. בפוסטים הקודם הכרנו את ערוצי השיווק באמצעות בלוג, באמצעות מיילים ודיוור ובאמצעות אינסטגרם.

הפעם, נכיר את ערוץ הנטוורקינג (מעגלי עסקיים), אחד הערוצים הכי משמעותיים במרחב של שיווק באמצעות מערכות יחסים ולכן אפקטיבי במיוחד למטפלים.

כדי ללמוד על עולם המעגלים העסקיים, אנחנו מארחות את משה חרלופסקי, מנכ"ל ומייסד "עסקים עושים עסקים" (BizmakeBiz) ארגון וקהילת העסקים הגדולה בישראל.

משה חרלופסקי / נטוורקינג למטפלים

לפני שנתחיל, נשמח להכיר קצת יותר - אותך ואת ארגון עסקים עושים עסקים.

נעים מאוד, אני משה חרלופסקי, נשוי באושר ואב לשלושה ילדים, בעלים ומנכ"ל של הקהילה העסקית הגדולה בישראל. במהלך חיי עסקתי בנטוורקינג ובשיווק של עצמאים, בעלי עסקים קטנים, ועם הזמן הבנתי שלמרות החזון הגדול שלהם והרצון העז להצליח, העצמאות מובילה אותם לבדידות, והבדידות, כמו כדור שלג, הופכת אותם לאנשים חסרי מצב רוח, שמחת חיים, וכל אלו משפיעים גם על המצב הכלכלי בעסק ובתא המשפחתי. במאי 2008, אחרי שנים של נסיון עם מאות בעלי עסקים קטנים החלטתי לעשות מעשה. החזון שלי היה לחבר בין בעלי עסקים קטנים בכל הארץ לרשת תומכת עסקית, שיווקית וחברתית. וכך הקמתי את BizMakeBiz. במהלך 13 השנים האחרונות, פיתחתי שיטה ליצירת נטוורקינג יעיל בגובה העיניים שבאמצעותו נוצרו חיבורים מוצלחים בין אלפי בעלי עסקים בארץ ובעולם.

שמחות מאוד לארח אותך. אין ספק שהפעילות שלך עשתה מהפכה של ממש בעולם העצמאים הישראלי. אז אנחנו יודעות שנטוורקינג זה ערוץ מעולה לעצמאים. אבל חשוב לנו לשמוע ממך, למה לדעתך נטוורקינג מתאים מאוד דווקא למטפלים כערוץ שיווקי?

אתחיל ואומר שאכן, נטוורקינג מתאים לכל סוגי העסקים וגם למטפלים, אבל יש כמה סיבות שבזכותן נטוורקינג עובד טוב במיוחד בתחום הטיפול:

  • היכולת להקשיב - מטפלים יודעים להפעיל את שריר ההקשבה בצורה מצוינת כי ההקשבה לאחר היא חלק עיקרי מהיכולת לטפל ולעזור לאנשים. שריר ההקשבה הוא השריר הכי חשוב שיש בנטוורקינג. ברגע שאנחנו מקשיבים אנחנו יודעים איך הצד השני יכול לעזור לנו ואיך אנחנו יכולים לעזור לו. אנחנו רואים שמטפלים שמביאים את יכולת ההקשבה למרחב הנטוורקינג מקבלים תוצאות טובות יותר ביחס למקצועות אחרים, שם ההקשבה פחות נוכחת.

  • מפגש עם לקוחות קצה - מטפלים פוגשים הרבה מאוד לקוחות קצה (המטופלים שלהם) שבדרך כלל מרגישים מספיק בנוח לשתף בצרכים שלהם ולכן הסיכוי של מטפלים לעשות חיבורים ולעזור גדולה יותר ממקצועות בלי נגיעה אישית.

  • מטפלים בדרך כלל הם אנשים של אנשים ולכן קל להם ליצור קשרים ומערכות יחסים. בתוך מערכות היחסים האלה, אפשר להרגיש בנוח להפנות לאנשי מקצוע (כמובן לאחר מספר המלצות והתנסויות).

(הערת המערכת: גם מהניסיון שלנו, נטוורקינג זה מרחב מאוד טבעי ואפקטיבי למטפלים, למרות שהרבה פעמים התחושה הראשונית של חלק מהם היא שזה פחות יתאים להם. פעם אחר פעם, משתתפים בתכניות הליווי שלנו חוזרים ממש מופתעים מהתנסות במפגש נטוורקינג ובסופו של דבר בוחרים במרחב הזה כערוץ שיווקי משמעותי לקליניקה שלהם).

נשמח לשמוע מה ההמלצה הכי משמעותית שלך למטפל.ת שרוצה להתחיל לפעול בנטוורקינג?

ההמלצה הכי משמעותית היא פשוט לא להתמהמה. לבחור מסגרת נטוורקינג מסודרת ולהתחיל לפעול בה. ובנוסף - להיות ממוקדים ביצירת קשרים ושיתופי פעולה עם מטפלים אחרים. כמה קשרים כאלה יכולים להביא זרם קבוע של מטופלים.


ומה הטעות הכי גדולה שמטפלים עושים בנטוורקינג שלהם?

חשוב להבין שנטוורקינג משמעותו פיתוח מערכות יחסים ולכן זה ערוץ שדורש השקעה וזמן

זה אומר שנטוורקינג לא עושים לא לחודש ולא לחודשיים וגם לא לשנה-שנתיים. זה ערוץ שיווקי שהאפקטיביות שלו גדלה עם הזמן והוותק. ככל שהפעילות בנטוורקינג ממושכת יותר, כך זה יעבוד טוב יותר, כי תיצרו יותר מערכות יחסים ואנשים שמאמינים בכם וירצו לעזור לחברים שלהם בכך שישלחו אותם לטיפול אצלכם.

נשמע מאוד מתגמל. אז איך מתחילים? מה השלב הראשון אחרי שמחליטים לפעול בנטוורקינג הזה?

השלב הראשון הוא להירשם לארגון ולהתחיל להתנסות.

בעסקים עושים עסקים, למשל, נרשמים ולאחר מכן עוברים הדרכות טכניות, נטוורקינג ובנוסף משודכים לחונכ.ת שמלווה במשך 3 חודשים את החברים החדשים.

אני תמיד משווה כניסה לארגון נטוורקינג לכניסה לחדר כושר. עצם ההרשמה לחדר כושר מהווה הצהרת כוונות ורצון לשינוי, אבל מבלי לקחת חלק בצורה קבועה (כל אחד לפי יכולתו), לשאול שאלות

ורצון ללמוד ולהשתפר כל הזמן אי אפשר להגיע למטרה שלשמה נרשמתי לחדר הכושר.

בנוסף יש את עניין ההתמדה והנחישות. עוד לא ראיתי מישהו שמשיג את מטרתו בחדר הכושר בלי התמדה ונחישות וכך גם בנטוורקינג.


דוגמא מעולה. ולסיום, פינת הפירגון: פירגון למטפל.ת שעושה עבודה מעולה בנטוורקינג

יש לי מאות מטפלים ומטפלות שאני מכיר עם פעילות מוצלחת ומעוררת השראה בנטוורקינג

אבל אני חושב שיש מטפלת אחת שהתפתחה באמצעות הערוץ הזה בצורה יוצאת דופן

עינת ברקן - מנהלת רשת ג'ונו - רשת לרפואה משלימה עבור נשים שהתחילה בביז כמטפלת ברפואה סינית ויפנית והיום בעלים של רשת מרפאות והמטפלים ברשת ברובם חברי ביז.

עינת ייצרה קשרים ושיתופי פעולה עם עשרות מטפלות בביז, פתחה מספר סניפים ברחבי הארץ

שנותנים מענה הוליסטי לצרכי בריאות האשה וזאת דוגמא ליכולת לקחת ולמנף את הכוח

של הביחד ושיתוף הפעולה ולייצר עסק גדול בעזרת קשרים, יצירתיות והתמדה.

 

והפרגון שלנו:

משה הוא יזם ואיש עסקים, אבל קודם כל הוא אדם. הוא חולל שינוי עצום בעולם הנטוורקינג בישראל ובכלל בזירת העצמאים. אנחנו תמיד נהנות להקשיב לו ולתפיסת העולם שלו. אבל מעבר לחיבור האישי, אנחנו יודעות מדיווחים מהשטח, של בוגרי "לטפל בשיווק" וקהילת המטפלים שלנו, ש"עסקים עושים עסקים" הוא ארגון שעזר להרבה מאוד מטפלים להצליח, למלא את היומן ולקדם את הקליניקות שלהם. באתר של עסקים עושים עסקים תמצאו את כל המידע על הקבוצות השונות ברחבי הארץ ותוכלו להירשם לאחד המפגשים הקרובים. אנחנו ממש ממליצות!


ואם מעניין אותך לגלות עוד ערוצי שיווקי שמתאימים למטפלים, לקבל הכוונה וייעוץ מקצועי בבחירת הערוצים שמתאימים לצרכים שלך ושל הקליניקה שלך וכמובן הדרכה לבניית תכנית עבודה אפקטיבית שבאמת עובדת - נותרו מקומות אחרונים בתוכנית "לטפל בשיווק". מזמינות אותך להצטרף לקבוצה המתגבשת של מטפלים שהחליטו לקחת את השיווק בידיים ולדאוג ליומן מלא וליציבות בקליניקה שלהם. הנה הקישור לכל הפרטים




bottom of page