top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

קידום הקליניקה: שפע בקליניקה

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

מה הדבר הראשון שעולה בך מול המילה שפע? רוב האנשים חושבים על כסף. על הדבר הזה שקורה בחשבון הבנק ומשפיע באופן משמעותי כל כך על החיים שלנו. אבל הרבה כסף בחשבון הבנק זה ממש רק היבט אחד, צר, של שפע.

שפע הוא דבר מורכב הרבה יותר ובפוסט הזה ננסה להתיידד ולהעמיק את ההכרות איתו.


באופן כללי אנחנו חושבות שלשפע בקליניקה יש שני היבטים: כמותי ותודעתי.


שפע כמותי: כמה זה?

שפע של מטופלים זה כמובן רכיב מאוד חשוב ונחשק - שבקליניקה יהיו שפע של מטופלים ולא תהיה חוויה של "לרדוף אחרי מטופלים". אבל גם כאן יש שני דברים שממש חשוב לשים אליהם לב:

  • שפע לא בהכרח אומר המון, ולא בהכרח אומר לטפל מהבוקר עד הלילה. שפע הוא כמות המטופלים המדויקת עבורך. לפעמים זה שני מטופלים ולפעמים זה מאתיים. בתפיסה שלנו, כמות גדולה מדי של טיפולים שמתישה אותך היא לא שפע, אלא ההיפך שלו, כי היא גורמת לך לכלות את המשאבים שלך. וכן, אנחנו יודעות שאנחנו פועלות בסביבה עסקית שתומכת ב -כל המרבה הרי זה משובח. אבל אנחנו מאמינות בגישה של שפע אקולוגי ומציעות לך לבדוק, מבפנים (ובלי להקשיב לקולות וללחצים מבחוץ): בכמה אנשים מתאים לך לטפל עכשיו?

  • שפע של מטופלים לא נמדד רק בכמות אלא גם באיכות. כלומר, עד כמה אותם מטופלים נכונים לך? עד כמה הם עונים להגדרת המטופלים שבהם הכי נעים, מעניין ומתאים לך לטפל? מבחינתנו, קליניקה שמלאה בדיוק בכמות המטופלים שרצית, אבל לא בסוג הנכון של המטופלים - היא קליניקה עם שפע חלקי בלבד.

שפע כלכלי ברור שבסופו של דבר הקליניקה שלך היא עסק שאמור לפרנס בכבוד אותך ואת המשפחה שלך. ולכן גם השפע הכלכלי חשוב. מאוד. ואנחנו מזמינות אותך לבדוק מה זה שפע כלכלי בשבילך? כמה כסף היית רוצה שהקליניקה שלך תכניס. גם כאן, אין איזשהו סכום "נכון" או "ראוי" והשאלה כמה כסף זה מספיק היא מאוד אישית ומשתנה לאורך התקופות. מהו השפע הכלכלי הנכון עבורך , נכון לעכשיו?


אבל עד עכשיו דיברנו על המובן מאליו. יש עוד היבטים של שפע, פחות טריוויאליים, אבל לא פחות חשובים:


שפע של גשרים מה קשור גשרים? או. גשרים הם הדרכים באמצעותן מטופלים יכולים להגיע אלייך. והמשמעות של שפע של גשרים כאלה היא שפע במרחב השיווקי. אבל גם במקרה הזה אנחנו ממש לא מתכוונות להמון ערוצי שיווק (לרוב אפילו להיפך), אלא לידיעה ולתחושה שיש לך מספיק ידע וכלים שיווקיים אפקטיביים שיכולים ליצר לך את כמות המטופלים שרצית. כך שהפעולות של קידום הקליניקה נעשות מתוך חוויה שיש שפע של דרכים יעילות לעשות זאת וצריך רק לבחור.


מטופלים, כסף, ערוצי שיווק - אלה הם מאפיינים מוחשיים של שפע כמותי. אך לשפע כמותי יש גם מאפיינים נוספים, קשורים לאופן ההתנהלות שלך כבעלים של עסק עצמאי טיפולי. מאפיינים שיהפכו את העשיה היומיומית שלך לכזו שמזינה אותך ולא כזו ששוחקת אותך:

  • שפע של זמן: כך שיהיה לך מספיק זמן לדברים שחשובים לך, בקליניקה ובחיים. מזמינות אותך לבדוק איך נראה סדר יום שלך שבו יש לך שפע של זמן לדברים שחשובים לך.

  • שפע של חיבורים: מייצג את הרצון שיש לרבים לראות את הקליניקה כחלק ממכלול. כלומר לא להיות לבד בעבודה שלך כמטפלת עצמאית, אלא להיות חלק מרשת של מערכות יחסים עסקיות, קולגיאליות ואישיות.

  • שפע של עניין ומשמעות: מתחבר לרצון שהעשייה המקצועית והשיווקית יהיו מעניינות, מפרות, מסקרנות ומעניקות תחושת משמעות והגשמה.


מה זה אומר שפע בקליניקה?

שפע תודעתי

שפע תודעתי הוא ההבנה שהשפע כבר קיים כאן ועכשיו. שיש מספיק בשביל כולם ושהשפע של האחד הוא לא על חשבון השני. מה שצריך זה לבחור לראות את השפע הזה ולקחת אחריות על החלק שלך ביצירתו.


או במילים אחרות: יש מספיק מטופלים לכולם.

אנחנו יודעות שיש מי שיגיד שזו אמירה רוחניקית חסרת אחיזה במציאות, כי איך היא מסתדרת עם העובדה שיש כל כך הרבה מטפלים שהקליניקות שלהם חצי ריקות?

נכון, יש ללא ספק יותר מדי קליניקות חצי ריקות. אבל אנחנו טוענות שזה לא בגלל מחסור מטופלים.

איך זה יכול להיות? אנחנו מזמינות אותך רגע לתרגיל מחשבתי: לחשוב על כל האנשים שיש לך הכרות איתם ממעגלי החיים השונים שלך – לכמה מהם יש התמודדות רפואית או רגשית שפוגעת באיכות החיים שלהם? כמה מהם מתמודדים עם כאב או חוסר איזון בחייהם שלא קיבל עדיין מענה? כמות האנשים סביבנו שזקוקה לטיפול היא אדירה, ורובם המכריע לא מקבל את הטיפול לו הוא זקוק. יש מסביב מספיק צורך בשביל כולם.

תודעת שפע היא לראות את השפע שיש סביבך. להיות בהכרת תודה על כך שבכל רגע נתון יש לך מספיק מטופלים שזקוקים לעזרתך. אבל היא גם לקחת אחריות על החלק שלך בעסק ולפעול כדי להנגיש את הקליניקה שלך למטופלים שלך.


אז איך יוצרים שפע בקליניקה?

  • מתחילים בלהבין: מה זה שפע עבורך? לכל אחד יש תמונת שפע אישית. לכן חשוב להתחיל בלבנות ולהכיר את תמונת השפע האישי שלך. מה היית רוצה שיקרה בקליניקה שלך? ככל שהתמונה שלך תהיה בהירה וקונקרטית יותר כך הדרך לשם תהיה קצרה יותר.

  • ממשיכים בלהתחבר ליש. להבנה שיש שם מספיק מטופלים עבורך ולהכרת תודה על כך. באופן כללי הכרת תודה היא אחד ממאיצי השפע העוצמתיים ביותר שיש. כדאי לנסות להתרגל לגשת למשימה של הנגשת ושיווק הקליניקה מתוך הכרת תודה על השפע -זה עושה הבדל משמעותי.

  • משם מתחילים להגדיר מה עושים כדי ליצור את המציאות הזו. להכיר בשפע זה מעולה, אבל חלק מלקיחת אחריות אישית על השפע שלך היא לעשות צעדים ברורים ואקטיביים של עשיה.


 

ואם אין לי בכלל מושג מה לעשות כדי ליצור שפע ועל איזה צעדים אתן מדברות?

אז קודם כל חשוב לדעת שיש הרבה מטפלים במצב הזה. עשיה שיווקית אפקטיבית היא לא ידע טרוויאלי ובדיוק כמו שלמדת איך לטפל - חשוב ללמוד איך לשווק. אבל ממש לא חייבים לעשות את זה לבד. אנחנו מזמינות אותך להצטרף אלינו למחזור הקרוב של תכנית הליווי שלנו, ולעשות את הדרך הזו ביחד.


bottom of page