top of page
  • תמונת הסופר/תלטפל בעסק | שיווק למטפלים

שיווק קליניקה: כדאי לפרסם את מחירי הטיפולים שלי?

עודכן: 11 באפר׳ 2022

"מחיר בפרטי".

כלקוחות - אין דבר שמרגיז אותנו יותר מהסתרה של המחיר.

אבל כשזה מגיע לפרסום המחיר של הטיפולים שלך, אולי התמונה משתנה.


כי תכל'ס, יש הרבה סיבות מעולות לא לפרסם מחיר:

  • זה לא מכובד. קליניקה טיפולית היא לא בסטה בשוק.

  • זה עלול להרחיק מטופלים כי הם יראו את המחיר ויחשבו שזה יקר מדי.

  • לא תהיה להם סיבה להתקשר וזה פספוס של הזדמנות לשכנע אותם שזה בעצם לא יקר.

  • המתחרים ידעו מה המחירים שלך

סיבות מעולות. לא? אז זהו. שלא.

כדי להסביר למה בתפיסה שלנו חשוב כל כך לפרסם בגלוי את מחירי הטיפולים, בואו נתחיל מלהבין את תהליך קבלת ההחלטות של המטופלים הפוטנציאליים שלך.

כשאדם מחפש טיפול הוא מפעיל מכלול של שיקולים. לכולנו ברור והגיוני שאנשים מחפשים, ברוב המקרים, טיפול באזור הגיאוגרפי הקרוב לביתם. לכן לעולם לא נחשוב להסתיר את מיקום הקליניקה כי אז יגיעו המון פניות לא רלוונטיות. ברור לנו גם שאנשים מחפשים טיפול לבעיות, לקשיים ולמצבים הספציפיים שאיתם הם מתמודדים. לכן לא נחשוב לא לפרסם את תחומי הטיפול שלנו או את הגילאים הרלוונטיים. אנחנו מאמינות שזה בדיוק אותו הדבר לגבי מחיר הטיפולים. בסופו של דבר, המחיר הוא עוד חלק מהמידע המקדים שאנחנו נותנים על הטיפול. לכן, אין שום סיבה להסתיר דווקא את הפרט הזה מהמטופלים הפוטנציאליים. להיפך, דווקא ההסתרה של המחיר יכולה להעביר מסר שגוי שעלול לפגוע בדימוי המקצועי שלך.


מה קורה כשמטופלת פוטנציאלית רואה מחירים גלויים?

קודם כל, שקיפות מחירים משדרת בטחון עצמי ומקצועיות. מחיר גלוי מחזק את תחושת האמינות ומשדר שאין לך מה להסתיר ולכן מחזק את המותג שלך. מבחינת הפסיכולוגיה של השיווק, התייחסות עניינית למחיר מאפשרת למטופלות ולמטופלים להתייחס באופן הרבה יותר תכליתי למידע שלך. ברגע שהכל גלוי - הרבה יותר קל לדמיין את עצמי קובעת את התור לטיפול. כשיש מידע חסר - זה הרבה יותר אמורפי ולכן מרגיש הרבה יותר רחוק. כך שהסתרת המחיר בשלב הראשוני מקשה על תהליך קבלת ההחלטה של המטופלים.


הצגת המחיר גם מאפשרת סינון של מטופלים שמלכתחילה לא מתאימים לך, כי המחיר שלך יקר מדי עבורם. וכן, תמיד יהיו מטופלים כאלה וזה בסדר גמור. כמו שתמיד יהיו מטופלים שהקליניקה שלך רחוקה להם מדי מהבית, או הטיפול שלך פשוט לא מתאים לבעיה שלהם.

אז למה לבזבז את הזמן של שני הצדדים בשיחת טלפון (או התכתבות) רק לצורך בירור המחיר?

לא עדיף ששיחות הטלפון שיגיעו יהיו שיחות של מטופלים שהמחיר שלך (לצד כל שאר המרכיבים) מתאים להם והם פשוט רוצים לקבוע טיפול?

מטופלים שיפנו אלייך אחרי שקיבלו את כל המידע המלא, כולל המחיר, יגיעו מנקודת פתיחה שונה לגמרי לשיחת ההתעניינות. שיחה שתהיה בה הרבה פחות מבוכה (משני הצדדים. כי גם למטפלים לא קל לדבר על המחיר שלהם) והרבה יותר תכל'ס.

אתר אינטרנט לקליניקה שלך
לחזור לתנועה ולהעיר את הקליניקה

אז מה כל כך סודי במחיר שלך?

ומה קורה במקרה ההפוך, כשמטופלת נתקלת במידע על הטיפול שלך והדבר היחיד שלא מופיע שם זה המחיר?

העדר המחיר קודם כל מעורר חשדנות. חשש שהמחיר פתוח למשא או מתן, או שהמחיר יקר מדי. הסתרת המחיר יכולה גם לעורר תחושות של חוסר אמון ואפילו זלזול (האם לא סומכים עליי שאקבל החלטה שקולה בעצמי?). אנשים רבים מניחים שאם לא מפרסמים את המחיר, זה כנראה סוג של מניפולציה כדי לגרום להם להתקשר ולנסות להפעיל שכנוע בטלפון. יותר ויותר אנשים מוותרים מראש על פניה כזו, שכל מטרתה היא רק לברר את המחיר. גם כי, בינינו, מי אוהב שמשכנעים אותו? וגם כי לרובנו פשוט אין זמן. אנחנו רוצים לקבל את כל המידע מראש ולהחליט לבד.

אז כנגד התפיסה שאם המחיר יהיה גלוי זה יגרום לך לפספס הרבה מטופלים - אנחנו אומרים שבדיוק ההיפך. דווקא הסתרת המחיר היא זו שגורמת לך לפספס מטופלים. לא חבל?

אבל רגע. מה אני, מספרה? ככה סתם לפרסם מחירון?

ממש לא. הרעיון הוא להצמיד את המחיר לכל שאר המידע על הטיפול. בין אם באתר שלך, בדף שלך בפייסבוק, בפרופיל של בווטסאפ העסקי, או בכל פרסום אחר - אחרי הסבר מפורט על הערך והתועלות של הטיפול, למי זה מתאים ואיך זה עובד - לציין גם את המחיר כחלק ממכלול המידע. בדיוק כמו איפה הקליניקה, כמה זמן נמשכת הפגישה ובאיזו תדירות נפגשים. חשוב להדגיש שאת המחיר מציינים רק במקום שבו יש הצעה קונקרטית - כשמציגים טיפול או שירות ספציפי ומפרטים לגביו. זה חשוב במיוחד באתר (בעמודי הטיפולים), בדפי נחיתה, בלשונית השירותים בדף העסקי, בקטלוג הטיפולים בוואטסאפ העסקי וכו'.


אבל המטופלים יברחו לי

אם עד לרגע זה לא שכנענו אותך שכדאי לפרסם מחירים בגלוי ועדיין יש בך חשש שזה יבריח מטופלים פוטנציאליים, נסכם בזה שהמחיר שלך הוא פשוט המחיר שלך.

הרי המטופלים שלך כבר יודעים שהטיפול עולה כסף. הם לא חושבים שזה חינם. כך שפרסום המחיר אינו הפתעה עבורם. השאלה היחידה שיש להם על המחיר שלך היא: 'כמה זה עולה?'

כשעונים על השאלה הזו, בהקשר הנכון, הדברים הופכים הרבה יותר קלים עבורם.

ועבורך.

 

כל הסיפור הזה של כסף ממש מסבך אותך, אה?

פרסום מחירים זו רק סוגיה אחרת, קטנה, בתוך הנושא הרחב יותר של יחסים בינך לבין הכסף בקליניקה שלך. זה בטח לא יפתיע אותך שמטפלים רבים נתקלים בקושי רב בהתנהלות עם כסף - האמונות המגבילות, הקושי בתמחור ובגביה ממטופלים, מתן הנחות, העלאת המחירים.

אם יש לך קושי כזה - אין שום סיבה להישאר איתו לבד. אנחנו יכולות לעזור לך לעזור לעצמך לפתור את הנושאים האלה, באמצעות הקורס הדיגיטלי "לטפל בכסף". אנחנו מזמינות אותך ללמוד ​איך להרוויח ולהתפרנס בכבוד מקליניקה טיפולית ואיך לפתח מערכת יחסים נוחה ויעילה עם הכסף שלך תוך שמירה על יושרה, אתיקה ומקצועיות.




bottom of page